کمپرسی
بنز 1924 دارای یک موتور 6 سیلندر است که به وسیله یک جعبه دنده دستی کنترل می شود. این خودرو به دلیل طراحی بسیار زیبا و نوآورانهاش، به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار و برجسته در دهه 1920 میلادی شناخته شد. اگرچه کمپرسی بنز 1924 امروزه به دلیل قدمتش در دیگر کشورها تولید نمیشود، اما موجودیت آن به عنوان یکی از خودروهای معروف تاریخی، همچنان برای علاقهمندان به خودروهای قدیمی جذابیت دارد.
مشخصات فنی
- موتور: موتور بنز 1924 یک موتور 6 سیلندر با قدرت 220 تا 280 اسب بخار است.
- گیربکس: این خودرو دارای یک گیربکس دستی 6 سرعته است.
- وزن: وزن این خودرو بسته به مدل و نوع بدنه آن متفاوت است. به عنوان مثال، مدل کمپرسی بنز 1924 دارای وزن حدود 6350 کیلوگرم است.
- سیستم برق: باتری دو عدد 12 ولت، 120 آمپر و دینام 28 و استارت 24 ولت
اتاق کمپرسی بنزاتاق خودروی کمپرسی بنز 1924 برای آن زمان، به شکلی بسیار پایه و ساده بود. این خودرو دارای یک اتاق بزرگ و پهن بود که برای جابجایی راننده و مسافران به کار میرفت. دربهای خودرو از جنس فلز بودند و با دستگیرههای سادهای که در درون و بیرون آن قرار داشت، قابل باز و بسته کردن بودند.
در کل، اتاق خودروی کمپرسی بنز سال 1924 بسیار ساده بود و برای راحتی راننده و مسافران، صندلیهای چرمی و دربهای ساده برای باز و بسته کردن طراحی شده بود.
[img]null[/img]در سال 1924، بنز چندین مدل مختلف خودرو را تولید میکرد که از موتورهای مختلفی بهره میبرد. برای مثال، مدل بنز 10/40 از یک موتور چهار سیلندر با حجم 2.6 لیتر استفاده میکرد که توان خروجی آن 40 اسب بخار بود. همچنین، مدل بنز 15/60 از یک موتور شش سیلندر با حجم 3.6 لیتر استفاده میکرد که توان خروجی آن 60 اسب بخار بود. موتورهای بنز در آن زمان اغلب از سیستم کاربردی کمپرسی استفاده میکردند که از طریق فشردهسازی مخلوط سوخت و هوا، عملکرد بهینهای را به دست میآوردند.
سیستم برقی کمپرسیدر سال 1924، خودروهای کمپرسی بنز با یک سیستم برقی ساده مجهز شده بودند که شامل یک سیمکشی برقی، یک باتری، یک دینام و چراغهای جلو و عقب بود. سیستم برقی خودروی کمپرسی بنز شامل یک سیمکشی برقی بود که از باتری به دینام و چراغهای جلو و عقب وصل شده بود. در آن زمان، دینامها در واقع ژنراتورهای برق بودند که برق را با چرخش سیمهای داخلی تولید میکردند. باتری در خودروی کمپرسی بنز برای ذخیره انرژی الکتریکی بود که در مورد نیاز به آن برای روشن کردن چراغها و کارکرد دینام استفاده میشد.
چراغهای جلو و عقب در خودروی کمپرسی بنز با یک سوئیچ در داخل خودرو کنترل میشدند و در شب و در شرایط دیگری که نیاز به نور داشت، روشن میشدند. در کل، سیستم برقی خودروی کمپرسی بنز سال 1924 بسیار ساده بود و تنها شامل باتری، دینام، سیمکشی برقی و چراغها بود. اما این سیستم، اولین گام برای ایجاد سیستمهای برقی پیشرفتهتر در خودروها بود.
منبع:
آذین بلاگ