رتبه: Newbie
گروه ها: Registered
ارسالها: 1
|
در گذشته اغلب کسب و کارها به صورت منطقه و محلی فعالیت می نمودند. پروانه بهره برداری در آن سال ها فروشگاه ها با نام مالکان و فروشندگان آن ها در میان مشتریان و مردم شناخته می شدند و در نتیجه کسی امکان کپی برداری از برند کسی را نداشت. به عنوان مثال وقتی در بازار یک نفر اقدام به فروش لبنیات می کرد، همه فروشگاه وی را به نام لبنیاتی آقای فلانی می شناختند و در نتیجه دیگر کسی نمی توانست این نشان تجاری را از وی کپی برداری کند. ثبت شرکتبا گذشت زمان و تغییر در روند فرهنگ کسب و کار و همچنین تغییرات نحوه خرید و فروش در کسب و کارها، وجود نام های تجاری و برندهای به اصطلاح مدرن جایگزین نام های سنتی شد. در این زمان مدیران و مالکان کسب و کارها به فکر ثبت برند و هویت برند ها نبودند و صرفا به عنوان یک نام، به برندها می نگریستند. در 50 سال اخیر با ظهور علوم میان رشته ای از قبیل مدیریت بازاریابی، وجود مفاهیمی به نام مدیریت برند یا مدیریت نام و نشان تجاری به میان آمده است. این مفهوم علاوه بر بعد بصری از برند، بعد شناختی و هویتی نیز در بر دارد. ثبت برند برای شرکت ها ثبت برنددیگر کمتر مدیری دیده می شود که اعتبار برند بی اطلاع باشد. در کشورهای پیشرفته از قبیل آلمان، تمرکز بر روی صنعت خودرو سازی باعث رشد و هویت سازی کشوری در اذهان جهانیان شده است. تا آنجا که مفهوم جدیدی با نام ثبت شرکت اثر کشور مبداء Country Of Origin در علوم روانشناسی و مدیریت بدان دست یافته اند. بدین معنا که هر محصولی در ذهن مردم دنیا مرتبط با یک کشور است. به عنوان مثال صنعت خودرو سازی مربوط به آلمان و یا صنعت ماشین های آشپزخانه مربوط به ایتالیا و یا صنعت فرش در ایران برای همه مردم دنیا جاافتاده است.
|
|
|
|
|
|
|
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست |
|
جهش به تالار
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.
این صفحه در مدت زمان 0.097 ثانیه ایجاد شد.