1- برند محصولات ضدعفونی کننده مانند الکل و محصولات بهداشتی
باید گفت که محصولات بهداشتی، ضدعفونی کننده ها و الکل، محصولاتی هستند که
بیشترین ثبت برند در دوران کرونا را داشتند زیرا با توجه به تاثیر شستشو و ضدعفونی کردن دست ها و سطوح بر روی کنترل این بیماری، درخواست این محصولات در جوامع ده ها برابر شد و بنا بر این نیاز تولیدکنندگان نوپا با ثبت برند های جدید به بازار آمدند تا پاسخگوی نیاز جامعه باشند.
البته توجه داشته باشید که در مطالب مربوط به قوانین ثبت برند اشاره گردید که ثبت برند در ایران اجباری نیست مگر در مواردی که قانون آن را اجباری اعلام نموده است که مواد بهداشتی و ضد عفونی که با سلامت افراد جامعه رابطه دارد نیز در همین دسته بندی می باشد.
2-ثبت برند انواع ماسک های تنفسی
از دیگر محصولاتی که در دوران شیوع کرونا جوامع با کمبود آن مواجه شدند و جهت جبران این کمبود تولید کنندگان جدید با ثبت برند های جدید به بازار آمدند . انواع ماسک های تنفسی است.
با اعلام سازمان بهداشت جهانی نسبت به تاثیر فوق العاده استفاده از ماسک های تنفسی بر کنترل شیوع ویروس کرونا در جامعه، استفاده از ماسک های تنفسی افزایش بسیاری داشت و در بسیاری از کشورها از جمله ایران استفاده از آن در اماکن عمومی اجباری اعلام شد. این موضوع باعث شد که نیاز به تولید این محصولات در جامعه افزایش بسیار چشمگیری داشته باشد و افراد و مجموعه هایی که توانایی تولید این محصولات را داشته اند با ثبت برند های جدید و اخذ مجوزهای لازم به تولید این محصولات و تامین نیاز جامعه بپردازند.
3-برند دستکش ها و البسه های محافظتی برای کادر درمان
بسیاری از افراد ترجیح می دهند که جهت محافظت از خود در مقابل ویروس کرونا در مکان های عمومی از دستکش های یک بار مصرف استفاده نمایند. بنابراین این محصول نیز جزء محصولاتی بود که در روزهای نخست همه گیری این ویروس کمیاب شد و پس از مدتی تولید کنندگانی که توانایی تولید این محصول را داشتند با ثبت برند های جدید به تولید و ارائه این محصول پرداختند، بطوری که در حال حاضر کمبود چنین محصولاتی در جامعه مشاهده نمی شود.
یکی دیگراز دغدغه های جوامع در روزهای همه گیری ویروس کرونا محافظت از کادر ارزشمند درمانی است، این افراد که تماس نزدیکتری با بیماران کرونایی دارند، نیاز به استفاده از تجهیزات محافظتی خاصی دارند که در این دوران نیاز به استفاده از چنین محصولاتی نیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی نسبت به قبل چندین برابر شد. بنا براین در تولید این اغلام نیز شاهد حضور محصولات و برند های جدید در بازار هستیم.
4-ثبت برند محصولات آموزشی و کمک آموزشی
یکی دیگر از مشکلاتی که جوامع در زمان شیوع ویروس کرونا با آن مواجه شدند تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی مختلف بوده است که با توجه به این مشکل بازار استفاده از محصولات آموزش از راه دور، گرم تر شد و بسیاری از فعالان حوزه آموزش به تولید چنین محصولاتی و ثبت برندهای جدید برای آن پرداختند. در این دوران استفاده از آموزش های آنلاین، سی دی های آموزشی و کتاب های کمک آموزشی خیلی بیشتر از قبل رونق گرفت .
ویرایش بوسیله کاربر 1399/06/26 11:35:12 ق.ظ
| دلیل ویرایش: مشخص نشده است