تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

bitakiyani Offline
#1 ارسال شده : 1397/02/24 12:33:09 ق.ظ
bitakiyani

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 12
مکان: تهران

کاتالوگ‎ ‎ابزار مهمی در معرفی و اطلاع رسانی در حوزه های تولید و خدمات است. کاتالوگ ها قبلا شبیه به تراکت و محدود به یک برگه پشت و رو با جلدی همانند پوستر بودند، اما امروزه کاتالوگ ها ‏دارای صفحات و تنوع بیشتر در شکل و طرح هستند و انواع صحافی بر روی آنها اجرا می شود. ‏

به طور سنتی کسب و کار همیشه به بازاریابی خلاق مانند بروشور، صنایع دستی، کاتالوگ و دیگر ابزار بازاریابی مستقیم برای رسیدن به مشتریان متکی است. کاتالوگ ها، نوعی جزوه هستند که هدف آن ها آموزش و چشم اندازی در مورد سازمان، محصولات و خدمات شما برای مشتریان شما است. کاتالوگ هایی که به خوبی طراحی و چاپ شده باشد نه تنها اطلاعات را به خریدار می دهد، بلکه او را تبدیل به یک مشتری وفادار می کند.

کاتالوگ ها در حقیقت توسط کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند تا مشتریان را تحت تأثیر قرار دهند و بر مشتری تاثیر بگذارند. مردم هنوز ترجیح می دهند اطلاعات محصول مورد نظرشان را قبل از خرید و یا استفاده بررسی کنند.

استفاده از راه های تبلیغاتی مانند کاتالوگ بخش بزرگی از کسب و کار برای شرکت های بزرگ به حساب می رود حتی کسب و کارهای کوچکتر نیز می توانند از این تکنیک بازاریابی و با استفاده از چند راهنمایی ساده چاپ کاتالوگ ی متناسب با نوع فعالیت خود را آغاز کنند. این کاتالوگ ها نه تنها باید توجه مشتریان بالقوه را جلب کند، بلکه باید به چاپ برسند و حاوی اطلاعات مفید و سودمند باشند.

البته در چاپ کاتالوگ برای شرکت های بزرگ و به نام ، نکات زیادی را باید در نظر داشت. در واقع بخش بزرگی از کاتالوگ را طراحی آن در بر می گیرد. داشتن طراحی مناسب در کنار مطالب مفید می تواند باعث جلب نظر مخاطبان بسیار زیادی به سمت خود شود.

چاپ افست کاتالوگ حدود 5 تا 7 روز زمان می برد اما دربسیاری از مواقع به خصوص موعد نمایشگاهها ‏با کمبود زمان مواجهیم. چاپ دیجیتال کاتالوگ بهترین انتخاب برای چنین مواقعی است. امروزه دستگاه های ‏دیجیتال می توانند ما را در ‏کم ترین زمان و با بالاترین کیفیت صاحب یک کاتالوگ حرفه ای کنند.

چاپ کاتالوگ با کمترین تیراژ ، ‏یکی دیگر از مزیت های چاپ دیجیتال کاتالوگ می باشد.‏

اما بهتر است یک توضیح کلی در مورد چاپ کاتالوگ داشته باشیم :
کاتالوگ در واقع همان چیزی است که در هنگام خرید یک محصول به شما ارائه می شود. در واقع می توان این طور بیان کرد که با داشتن کاتالوک محصولات دیگر مشتری نیازی به پرس و جو در مورد محصول ندارد چرا که کلیه اطلاعات لازم برای شناخت و کسب اطلاعات در مورد محصول مورد نظر خود را می تواند در این کاتالوگ ببیند.

در واقع کاتالوگ همانند یک دفترچه راهنما عمل میکند که محصول را به مشتری معرفی می کند. در این راهنما برای شناساندن محصول به مشتری از مطالبی سازمان دهی شده و منظم استفاده می شود. چرا که بسیاری از افراد تمایل دارند تا تمام ویژگی های محصول مورد نظر خود را به شکل دقیق بدانند.

خواندن کاتالوگ محصول می تواند علاوه بر کسب اطلاعات کامل، تمایل بیشتری برای خرید محصول در مشتری ایجاد کرده و در نتیجه او می تواند با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کند. ازاینرو تولید و چاپ کاتالوگی با کیفیت ، با ظاهری زیبا و مطالب سودمند می تواند روشی برای افزایش فروش محصولات و خدمات مربوط به تمامی سازمان ها و شرکت ها شود.

شرکت های چاپ دیجیتال عمدتا با استفاده از تکنیک های مختلفی که در چاپ کاتالوگ استفاده می کنند، سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارند. این شرکت ها برای چاپ از کاغذ استفاده می کنند. آن ها برای چاپ کاتالوگ از کاغذهای بسیار با کیفیت که عموما از جنس پنبه و کتان هستند استفاده می کنند.

البته بسته به نوع سفارش دریافتی و هزینه ای که شرکت میخواهد صرف کند از کاغذهای درجه دو ( ساخته شده از چوب ) و یا درجه سه (ساخته شده از نیشکر) نیز استفاده می کنند. هر یک از این کاغذها با توجه به قیمت های متفاوتی که دارند مقاوت و کیفیت متفاوتی نیز دارا هستند. در واقع شاید بتوان گفت که نیمی از هزینه چاپ مربوط به همین کاغذی است که استفاده می شود.

البته قیمت کاتالوگ های سفارش داده شده به عوامل دیگری نیز همچون فوری بودن و یا نبودن، نوع چاپ دیجیتال یا افست و ... نیز بستگی دارد.

ضخامت و کیفیت کاغذها در چاپ کاتالوگ چگونه است؟

ضخامت کاغذ مورد استفاده در چاپ کاتالوگ ها بسته به نوع کاتالوگ متفاوت است. این ضخامت بر حسب میکرون یا میکرومتر تعریف می شود. ضخامت بالای کاغذهای مورد استفاده در چاپ کاتالوگ به دلیل مواد مصرفی آن است؛ هر چه تراکم مواد بیشتر باشد کاغذ ضخیم تر می شود.

کاغذهایی که در چاپ کاتالوگ های رنگی استفاده می شوند باید با کیفیت بسیار بالایی به چاپ میرسند.

در ساخت این کاتالوگ ها که عموما به صورت دو رو سفارش داده می شوند از کاغذ گلاسه استفاده می شود. گرماژ معیاری است که برای سنجش کیفیت کاغذهای گلاسه در نظر گرفته شده است.

اگر می خواهید کاتالوگی چاپ کنید که دارای رنگ های بسیار زیاد و متنوعی می باشد حتما باید از کاغذهای گلاسه ای که دارای گرماژ بالاتری هستند استفاده کنید، این کاغذ کیفیت بسیار بالای کاتالوگ شما را تضمین خواهد کرد. هر چقدر گرماژ یک کاغذ کمتر باشد قیمت آن نیز به نسبت کمتر خواهد بود.

بهترین نوع کاغذهایی که در چاپ کاتالوگ استفاده می شود (art paper) ها هستند. این نوع از کاغذها عموما برای مجلات بسیار با کیفیت و یا شرکت هایی که نیاز به چاپ کاتالوگ با کیفیت فوق العاده بالا دارند استفاده می شود.

در چاپ کاتالوگ هایی که پر از عکس و تصاویر است پیشنهاد می شود که از کاغذهای کرافت استفاده شود. این کاغذ ها به رنگ قهوه ای و نسبتا مقاوم هستند. کیفیت بالای این کاغذ باعث می شود تا رنگ ها به خوبی در کاتالوگ نمایان شود.

چاپ افست نیز نوع دیگری از چاپ است که برای تیراژهای بالای هزار استفاده می شود که به دو صورت عمومی و اختصاصی انجام می گیرد که البته نوع اختصاصی آن به دلیل کیفیت بالایی که دارد بیشتر مورد توجه شرکت های بزرگ خواهان کاتالوگ قرار می گیرد.

برای چاپ کاتالوگ هایی در تعداد کم و با تقاضای چاپ فوری نیز شرکتهای چاپ از چاپ فوری یا چاپ دیجیتال استفاده می کنند. برای انجام این نوع از چاپ از پرینترهایی تحت عنوان پرینترهای لیزری استفاده می شود. که زمان کمتری را نسبت به دیگر چاپ ها به خود اختصاص می دهد.

پوشش کاتالوگ :

استفاده از پوشش مناسب برای هر محصولی از موبایل گرفته تا کتاب و دفتر و بسیاری از لوازمی که در طول روز با آن ها سر کار داریم باعث افزایش مقاومت آن ها و افزایش طول عمر آن محصول می شود.

کاتالوگ ها نیز به همین صورت هستند. کاتالوگ ها ممکن است به مدت بسیاری طولانی در دست یک مشتری و یا حتی شرکتی که آن ها را سفارش داده است بماند، در نتیجه ممکن است در طول زمان کیفیت اولیه خود را از دست بدهد.از اینرو شرکت های چاپ دیجیتال کاغذ هایی که برای چاپ کاتالوگ ها استفاده می شود را با پوشش هایی محافظت می کنند.

برخی از این پوشش ها از نوع سلفون هستند که توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود که بنا به درخواست شما می تواند مات یا براق باشد. این پوشش از ترک خوردن در هنگام تا کردن کاتالوگ جلوگیری می کند و باعث می شود در طول دراز مدت کیفیت اولیه خود را حفظ کند.

نوع دیگر پوشش uv نامیده می شود که همانند سلفون می تواند مات یا براق باشد. این نوع پوشش از پر کاربرد ترین پوشش ها هستند که در دو نوع برجسته و یا موضعی در دسترس فروشندگان قرار می گیرد.
علاوه بر این ها پوشش های دیگری نیز بسته به نوع خدماتی که شرکت های چاپ دیجیتال ارائه می دهند موجود می باشد.

اما قبل از چاپ کاتالوگ خود بهتر است به چند مورد دقت کنید :

انتخاب یک شرکت چاپ مناسب

پیدا کردن یک شرکت قابل اعتماد و معتبر چاپی شاید اولین و مهم ترین قدم در چاپ کاتالوگ باشد. این مهم است که چه شرکتی پیدا کنید که نه تنها دارای تجربه در چاپ نوع کاتالوگ کسب و کار شما را داشته باشد، بلکه بتواند کاتالوگ های شما را در سریع ترین زمان ممکن به شما برساند.

مطمئن بودن از تعداد و نوع و زمان چاپ کاتالوگ خود

قبل از بازدید از یک شرکت چاپ تمام موارد لازم را آماده داشته باشید. اینکه چند کاتالوگ نیاز دارید، تعداد صفحات مورد نظر و اندازه ای که می خواهید. عوامل دیگری که قبل از بازدید از یک شرکت چاپ باید در نظر بگیرند عبارتند از: انتخاب رنگ، نوع کاغذ و البته محتوای کاتالوگ.

همیشه قبل از فرستادن آن برای چاپ، اطلاعات درون کاتالوگ خود را مرور کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام محتوا به صورت صحیح و بدون غلط است و مشتریان تمام اطلاعات لازم را برای خرید محصول از طریق این کاتالوگ می توانند به دست آورند.

طراحی کاتالوگ و نوع پوشش

طراحی کلی و کیفیت جلد کاتالوگ شما، استراتژی تبلیغاتی اصلی است که مشتریان را جلب می کند. بعد از انتخاب طرح کاتالوگ خود باید نوع کاغذ مورد استفاده را نیز انتخاب کنید. نوع کاغذ مورد استفاده برای صفحه ابتدایی کاتالوگ باید ضخیم تر از آنچه که در صفحات داخلی استفاده می شود باشد. علاوه بر این، رنگ های روشن تر به طور کلی در پوشش کاتالوگ برای جلب توجه مشتریان استفاده می شود. شما حتی می توانید از پوشش های براق برای توجه بیشتر استفاده کنید.

جلوگیری از تاخیر در چاپ کاتالوگ

برای جلوگیری از تاخیر در چاپ کاتالوگ خود، اطمینان حاصل کنید که همه جزئیات را قبل از زمان چاپ داشته باشید و تمام گزینه ها برای شرکت چاپ انتخابی شما در مورد سفارشتان روشن باشد. اطمینان حاصل کنید که تمام کاتالوگهای سفارش داده شده به موقع ارسال می شود.

تفاوت کاتالوگ و بروشور چیست؟

اما چه تفاوتی بین بروشور و کاتالوگ وجود دارد ؟


در واقع کاتالوگ و بروشور هر دو به عنوان یک معرف برای شرکت ها به حساب می روند. اما تفاوتی که بین این دو وجود دارد این است که می توان از کاتالوگ برای معرفی کامل کالای مورد نظراستفاده کرد، چرا که تعداد صفحات در نظر گرفته شده برای کاتالوگ در برابر بروشور بیشتر بوده و در واقع به عنوان یک کتابچه مورد استفاده قرار می گیرد.

درچاپ کاتالوگ برخلاف بروشور می توانید از تصاویر بسیار زیادی استفاده کنید. همچنین می توانید قسمت های مختلف محصول مورد نظر را با جزئیات در داخل آن قرار دهید تا مشتری بتواند به راحتی از آن استفاده کند.

نکته دیگری که در تفاوت این دو می توان گفت کیفیت و ماندگاری بالا و مقاوت فوق العاده کاتالوگ نسبت به بروشور است، چرا که در ساخت کاتالوک از کاغذهای بسیار ضخیم استفاده می شود و روکش های به کار رفته بر روی صفحات آن که عمدتا از جنس سلفون می باشد بر مقاوت آن افزوده است.

کاربرد چاپ کاتالوگ

در دنیای دیجیتال امروز و با وجود فروشگاه های بسیار زیادی که در تمام دنیا موجود هستند داشتن یک کاتالوگ مناسب می تواند راهی برای فروش بهتر و شاید بتوان گفت یکی از بخش های بازاریابی برای فروشگاه ها به حساب می رود.

از اینرو رقابت در بین فروشگاه ها و شرکت ها برای داشتن کاتالوگی خاص، منحصر به فرد و چشم نواز بسیار زیاد شده است و هر کدام از این سازمان ها به دنبال طراحی و چاپ کاتالوگ هایی حرفه ای برای معرفی خود به مشتریان هستند.
تبلیغات
minatehrani Offline
#2 ارسال شده : 1397/04/27 04:18:21 ب.ظ
minatehrani

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 2

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

تأثیر طراحی کاتالوگ تبلیغاتی را نمی‌توان با وجود پیشرفت تکنولوژی و افزایش رقابت در بازار فروش محصولات نادیده گرفت؛ زیرا تولید کنندگان قصد دارند برتری محصولاتشان را نسبت به دیگران به نمایش بگذارند و فروش بیشتری داشته باشند.

شاید با وجود بروشورهای که درون محصولات وجود دارد، بسیاری از افراد تصور کنند نیازی به چاپ و طراحی کاتالوگ تبلیغاتی وجود ندارد! اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که مشتری تنها در صورت خرید محصولات می‌تواند بسته بندی آن را باز کند و بروشور یا کاتالوگ عرضه شده با محصول را مشاهده نماید.

بنابراین یک کاتالوگ جذاب و منحصر به فرد که مطابق با اصول طراحی کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی طراحی شده است. می‌تواند شما را نسبت به رقبا متمایز کند؛ زیرا در یک تا چند ورق می‌توانید محصولاتتان و ویژگی‌های خاص آن‌ها را به معرض دید بگذارید. تا مشتریان هنگام خرید آن‌ها آگاهی بیشتری داشته باشند.



رنگ‌ها در کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی
اولین نکته درطراحی کاتالوگ تبلیغاتی استفاده از رنگ بندی‌های خاص و هیجان انگیز است؛ زیرا مشتری قبل از این که کاتالوگ را از لحاظ منطقی بررسی کند، مجذوب رنگ‌ها و طرح‌های استفاده شده در آن می‌گردد.

بنابراین با توجه به نوع محصولاتتان رنگ بندی‌های مناسبی برای کاتالوگ در نظر بگیرید. انتخاب رنگ‌ها باید به گونه‌ای باشد که نوشته‌های داخل کاتالوگ از خوانایی کافی برخوردار باشند.

همچنین رنگ‌ها باید از تناژهای تیره و روشن تشکیل شده باشند تا بیننده هنگام تماشای کاتالوگ و مطالعه آن خسته نشود؛ بنابراین رنگ‌های ملایم همانند سبز، آبی، سفید و… باید در کنار رنگ‌های شاد و هیجانی همانند زرد، قرمز و… قرار بگیرند. تا طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از نظر مشتری جذاب باشد و از ورق زدن و مطالعه آن لذت ببرد.




اندازه ورق در طراحی کاتالوگ حرفه‌ای
در طراحی کاتالوگ باید به این نکته توجه داشته باشید که اندازه ورق باید با توجه به نوع محصولات در نظر گرفته شود.


به عنوان مثال اگر قصد دارید طراحی کاتالوگ تبلیغاتی را برای محصولات صنعتی انجام دهید. بهتر است اندازه ورق را آ چهار ( A4) در نظر بگیرید.

این امر سبب می‌شود که تصویر با کیفیت اصلی درون کاتالوگ چاپ شود و فشرده کردن بیش از حد آن سبب افت کیفیت تصویر و محو شدن جزییات نشود.

اما برای طراحی کاتالوگ تبلیغاتی برای لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانید ورق‌هایی با اندازه کوچک‌تر را مد نظر داشته باشید. هر چند کوچک شدن ورق سبب می‌شود که برای چاپ چندین محصول از چندین صفحه استفاده کنید. در صورتی که در یک ورق بزرگ‌تر می‌توانید محصولات مختلف را در کنار هم به نمایش بگذارید و در مصرف کاغذ نیز صرفه جویی کنید.

تجربه نشان می‌دهد که مشتریان بیشتر ورق‌های اول کاتالوگ‌ها را بررسی می‌کنند و از توضیحات طولانی ارائه شده در کاتالوگ‌ها ها بدون خواندن مطالب عبور می‌کنند. پس بهتر است مطالب به صورت بولت وار و مختصر نوشته شوند. تا مخاطب پس از مطالعه کاتالوگ بتواند اطلاعات کاملی درباره محصول به دست بیاورد.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی خاص و ویژه
در طراحی انواع کاتالوگ‌های موجود یک نکته بیشتر از همه چیز جلب توجه می‌کند. که طراحان تنها از یک سبک برای طرحی کاتالوگ­ها بهره می‌گیرند؛ بنابراین کاتالوگ‌هایی که برای معرفی محصولات شرکت‌های گوناگون ارائه می­شوند از شباهت زیادی برخوردار هستند.

حال تصور کنید دو تولید کننده که محصولات مشابهی ارائه می‌کنند و در اصل رقیب هم محسوب می‌شوند، دارای کاتالوگ‌های شبیه به هم برای معرفی محصولاتشان باشند. مخاطب با مطالعه اولین کاتالوگ به سراغ شرکت مد نظر می‌رود و کاتالوگ دوم را بدون این که ورق بزند کنار می‌گذارد؛ زیرا به لحاظ منطقی بررسی دو محصول مشابه چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد!

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که برای نشان دادن برتری محصولاتتان از کاتالوگ تبلیغاتی استفاده کنید و یک کاتالوگ مخصوص داشته باشید.

طراح باید جهت طراحی این کاتالوگ خلاقیت بیشتری به خرج بدهد و تصاویر را به گونه‌ای درون کاتالوگ ارائه کند که با دیگر کاتالوگ‌ها متمایز باشد.

همچنین در قسمت روی کاتالوگ نیز می‌توان طراحی‌های خاص و معما گونه را چاپ کرد تا مخاطب بدون لحظه‌ای درنگ به سوی کاتالوگ کشیده شود.

ویرایش بوسیله کاربر 1397/04/27 04:21:49 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.196 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , قالب سازی پلاستیک , خدمات قالب سازی پلاستیک , تزریق پلاستیک , خدمات تزریق پلاستیک , تزریق قالب سازی پلاستیک , ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت